جوجه کشی بوقلمون + [ از ۰ تا ۱۰۰ ]

جوجه کشی بوقلمون

آموزش جوجه کشی بوقلمون موردی است که در این مطلب از سایت پرآور صنعت به بررسی کامل آن خواهیم پرداخت. پرورش بوقلمون زمانی برای شما سودآور خواهد بود که بتوانید به بهترین شکل مراحل آن را انجام دهید. یکی از مهم‌ترین مراحل آن جوجه کشی بوقلمون است. بسیاری از افراد دوست دارند با استفاده از تخم نطفه دار و دستگاه جوجه کشی سوددهی خود در پرورش بوقلمون را چندین برابر کنند. اما باید این افراد توجه داشته باشند که زمانی سودآوری با استفاده از دستگاه جوجه کشی و تخم نطفه دار در پرورش بوقلمون برای آنها میسر خواهد شد که اطلاعات لازم در این زمینه را به دست بیاورند. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت به کمک این افراد آمده ایم تا بتوانیم مهم ترین و کاملترین اطلاعات در این زمین را در اختیار آنها قرار دهیم. اگر جز این افراد هستید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. مطالعه این مطلب به ۵ دقیقه زمان نیاز دارد.

چه عواملی بر جوجه کشی بوقلمون تاثیر گذار خواهد بود؟

عوامل مختلفی می تواند در جوجه کشی بوقلمون تاثیر گذار باشد. دما، رطوبت، میزان گازهای تنفسی، عوامل محیطی، نوع دستگاه و غذای بوقلمون از جمله عواملی است که می تواند به طور مستقیم بر روی باروری تخم بوقلمون و میزان جوجه دهی آن تاثیر گذار باشد. 

جوجه کشی بوقلمون
جوجه کشی بوقلمون

حتما بخوانید: پرورش بوقلمون گوشتی + [ از سیر تا پیاز ]

غذای بوقلمون در هنگام جوجه کشی

یکی از مهمترین مواردی که در هنگام جوجه کشی باید به آن توجه کنید غذای بوقلمون است. غذای بوقلمون به طور مستقیم بر رشد و میزان کیفیت محصولات بوقلمون تاثیر گذار خواهد بود. شما باید غذایی را برای بوقلمون در هنگام جوجه کشی انتخاب کنید که کاملا مقوی باشد و تمام احتیاجات مورد نظر این پرنده را تامین نماید. توجه داشته باشید کیفیت دان بوقلمون در این مواقع تاثیر مستقیمی بر کیفیت جوجه‌کشی خواهد داشت و این قضیه را بسیار جدی بگیرید.

بعد از سر از تخم درآوردن جوجه بوقلمون ها باید سریعاً با آنها غذا بدهید. اگر شما فقط ۳۶ ساعت بعد از تولد جوجه ها غذا خوردن آنها را به تاخیر بیندازید بعدا برای دادن غذا به آنها دچار مشکل خواهید شد. شما می توانید دو جیره پیشین و در حین انجام رشد را برای جوجه بوقلمون ها در نظر بگیرید. در جیره آغازین باید پروتئین به میزان ۲۸ درصد در اختیار جوجه ها قرار بگیرد شما باید از موادی مانند پودر ماهی، پودر استخوان، پودر سویا و گوشت برای تامین پروتئین های مورد نیاز بدن بوقلمون ها استفاده کنید.

برای تامین پروتئین با استفاده از منابع گیاهی می توانید به سراغ دانه های روغنی مانند تخم پنبه، بادام زمینی، آفتابگردان و سویا بروید. جهت توضیحات تکمیلی می توانید به مطلب غذای بوقلمون بروید. ما در این مطلب غذای بوقلمون را به طور کامل مورد بررسی قرار داده ایم.

جوجه کشی بوقلمون به صورت طبیعی

شما می توانید جوجه کشی بوقلمون را به دو صورت طبیعی و با دستگاه انجام دهید. در این قسمت به جوجه کشی بوقلمون به صورت طبیعی خواهیم پرداخت. نگهداری و پرورش بوقلمون با استفاده از جوجه کشی طبیعی منسوخ شده و امروزه فقط در مقیاس های کوچک از این روش استفاده می کنند. یک نکته بسیار مهم در جوجه کشی بوقلمون به صورت طبیعی جلوگیری از حیوانات و رفت آمد های بسیار در محل جوجه کشی است. شما می‌توانید با استفاده از نژاد و فصل بوقلمون تا  ۱۵ جوجه در انتهای جوجه کشی در اختیار داشته باشید. جوجه کشی طبیعی به این صورت است که شما تخم های بوقلمون را در محل مورد نظر و محیطی تاریک و امن قرار می دهید تا مادر روی آنها بخوابد. بعد از گذشت چند روز و دوره مورد نظر تخم بوقلمون و کم کم به جوجه تبدیل خواهند شد. توجه داشته باشید در هنگام جوجه کشی طبیعی محیط آرامش کامل را برای بوقلمون مادر داشته باشد.

جوجه کشی بوقلمون
جوجه کشی بوقلمون

حتما بخوانید: آموزش کامل پرورش بوقلمون + [ از ۰ تا ۱۰۰ ]

جوجه کشی بوقلمون با دستگاه

جوجه کشی بوقلمون با دستگاه متداول ترین جوجه کشی های بوقلمون در دنیای امروز است. دستگاه های استاندارد که تمامی شرایط محیطی مانند دما و رطوبت و چرخش را به راحتی هرچه تمام تر به صورت اتوماتیک برای پرورش دهندگان فراهم می سازند. با استفاده از دستگاه شما نه تنها جوجه کشی بوقلمون را به بهترین شکل انجام خواهید داد بلکه بالاترین بازدهی را نیز نصیب خود خواهید گرفت.

 شما تخم نطفه دار را در داخل دستگاه می دهید و با استفاده از یک متخصص دما و رطوبت مورد نیاز را فراهم می کنید. توجه داشته باشید در طول جوجه کشی با دستگاه باید تخم های فاسد را بدون درنگ از دستگاه خارج کرده تا این تخم ها باعث خرابی و کمبود اکسیژن سایر تخم های دیگر نشود. یکی دیگر از کارهایی که باید در هنگام جوجه کشی بوقلمون به آن توجه کنید صبر کردن تا رشد و به دنیا آمدن تمام جوجه هاست. بسیاری از پرورش دهندگان در هنگام جوجه کشی صبر کافی را ندارند و همین هم باعث از بین رفتن بسیاری از جوجه ها خواهد شد.

برای استفاده از دستگاه های جوجه کشی می توانید با متخصصان در این زمینه و یا از کاتالوگ‌های آن استفاده کنید. توصیه ما این است بدون داشتن اطلاعات از دستگاه جوجه کشی استفاده نکنید چون ممکن است دچار ضررهای فراوانی شوید. هر دستگاه دما و رطوبت و شرایط نگهداری خاص خود را دارد که برای استفاده از آن میتوانید کاتالوگ ها را مطالعه نمایید.

نحوه قرار گرفتن تخم بوقلمون در شانه ها

توجه داشته باشید کیسه هوا بعد از تخم گذاری پرنده در داخل تخم شکل خواهد گرفت. در هنگام جوجه کشی باید این کیسه هوا به خوبی در انتهای تخم قرار بگیرد. این نکته بسیار حائز اهمیت است، چنانچه به خوبی انجام نشود با تلفات همراه خواهید بود. به همین دلیل شما باید در هنگام قرار دادن تخم بوقلمون در شانه ها آن را به صورت افقی قرار دهید. اگر به روش سنتی کار انجام میدهید نیز به این نکته توجه فراوان داشته باشید. چرخش تخم بوقلمون در زمان جوجه کشی بسیار حائز اهمیت است با استفاده از دستگاه های جوجه کشی به راحتی هرچه تمام تر می توانید این کار را به صورت دستی و اتوماتیک انجام دهید. معمولا در طول شبانه روز شش مرتبه تخم به وسیله دستگاه جوجه کشی چرخانده می شوند.

طول دوره جوجه کشی بوقلمون

طول دوره جوجه کشی بوقلمون ۲۸ روز است. توجه داشته باشید در طول این دوره به هیچ عنوان نباید دستگاه جوجه کشی خاموش و یا متوقف شود. در روز آخر نیز باید صبر بیشتری داشته باشید تا جوجه ها سر از تخم در بیاورد.

طول دوره جوجه کشی بوقلمون
طول دوره جوجه کشی بوقلمون

حتما بخوانید: خواص گوشت بوقلمون

شما برای ما از جوجه کشی بوقلمون بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با صفر تا صد جوجه کشی بوقلمون و نکات مهم در آن آشنا کردیم. چنانچه جای گزینه ای را در بین گزینه های گفته شده خالی دیدید می توانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین از طریق قسمت نظرات میتوانید سوالات خود در این باره را با پشتیبان را به اشتراک بگذارید تا آنها در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

چه عواملی بر جوجه کشی بوقلمون تاثیر گذار خواهد بود؟

دما، رطوبت، میزان گازهای تنفسی، عوامل محیطی، نوع دستگاه و غذای بوقلمون

غذای بوقلمون در هنگام جوجه کشی چیست؟

پودر ماهی، پودر استخوان، پودر سویا و گوشت تخم پنبه، بادام زمینی، آفتابگردان و سویا

طول دوره جوجه کشی بوقلمون چند روز است؟

۲۸ روز

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *