بهترین روش ها برای جلوگیری از تخم خواری طیور + [ کاربردی ]

روش های جلوگیری از تخم خواری طیور

شروع و موفقیت در هر کسب و کاری نیاز به اطلاعات لازم دارد. پرورش طیور نیز از این قاعده مستثنا نیست. برای اینکه بتوانید خود را به موفقیت و بازدهی برسانید، باید اطلاعات کافی در این باره را در اختیار داشته باشید. هر چقدر اطلاعات مورد نظر شما در زمینه پرورش طیور بالاتر باشد، زیان کمتری را خواهید داشت. یکی از متداول‌ترین مشکلاتی که پرورش دهندگان طیور با آن دست و پنجه نرم می نمایند، تخم خواری است. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم روشهای جلوگیری از تخم خواری طیور را برای شما بازگو توصیه می‌کنیم. تا انتهای مطلب با ما همراه باشید تا از ضررهای احتمالی آینده در پرورش طیور جلوگیری نمایید. مطالعه این مطلب به 7 دقیقه زمان نیاز دارد.

عوامل تاثیرگذار بر تخم خواری در طیور

تخم خواری در طیور عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. از جمله این عوامل می توان به تغذیه نامناسب، عادت های طیور و عدم پروتئین و مواد مواد معدنی مورد نیاز طیور اشاره کرد.

 تغذیه نامناسب

وقتی طیور غذای کافی در اختیار نداشته باشند به ناچار برای تامین نیازهای غذایی مورد نیاز خود اقدام به تخم خواری می کنند تا بتوانند به این وسیله گرسنگی خود را برطرف سازند.

عوامل تاثیرگذار بر تخم خواری در طیور
عوامل تاثیرگذار بر تخم خواری در طیور

بیشتر بخوانید: همه آن چیزی که باید درباره بیماری طیور بدانید + [ تشخیص، درمان و پیشگیری ]

عادت های طیور

دومین عامل عادت های برخی از طیور است که می تواند زمینه های تخم خواری در پرندگان را فراهم سازد. برخی از پرندگان برای اولین بار مزه ی مواد غذایی درون تخم های خود را چشیده اند و به آن علاقه مند می شوند. به تدریج به این کار اعتیاد پیدا می کنند و دوست دارند که بارها بارها این عمل را تکرار نمایید.

عدم تامین مواد معدنی و پروتئین های بدن طیور

در برخی از مواقع ممکن است تغذیه شما که کسب و کار پرورش طیور راه اندازی کرده اید کیفیت لازم را نداشته باشد. در این هنگام طیور تصمیم به تخم خواری می کنند تا بتوانند پروتئین ها و مواد معدنی  مورد نیاز بدن خود را تامین نماید.

روش های جلوگیری از تخم خواری طیور

عوامل تاثیرگذار بر تخم خواری در طیور را در مطلب بالا مورد بررسی قرار دادیم. در ادامه مطلب به شما خواهیم گفت که چگونه از این عمل طیور جلوگیری نمایید. تا انتهای مطلب همراه باشید زیرا روش هایی که ما در قسمت های بعد بیان می‌کنیم، بسیار کاربردی و تضمین شده است. روش های جلوگیری از تخم خواری طیور را فرا بگیرید و به آنها عمل نمایید.

پرندگان از مواد غذایی تند متنفرند

بسیاری از پرورش دهندگان محتویات داخل تخم را خالی کرده و آن را پر از مواد غذای تند مانند سس خردل یا فلفل می کنند. پرندگان معمولاً از این نوع مواد متنفر هستند. با استفاده از این حربه می توانید اشتیاق پرندگان به تخم خواری را کاهش دهید. چنانچه از روش فوق در بار اول نتیجه نگرفتید، آن را به تعداد دفعات بالا تکرار نمایید تا بو و مزه مواد تند مانند سس خردل به مشام آنها بنشیند و آنها را از این نوع کار منصرف نماید.

استفاده از اجسام سفت

دومین روش استفاده از اجسام سفت مانند توپ گرد یا تخم مرغ مصنوعی است. برای اینکه بتوانند محتویات داخل تخم را به بیرون بکشند مجبور هستند به آنها نوک بزنند. با برخورد توپ گلف و تخم مرغ های مصنوعی نمی تواند عمل تخم خواری را انجام دهد. اگر این روش به تعداد بالا انجام گردد، قطعاً طیور از نوک زدن به تخم صرف نظر خواهند کرد.

استفاده از تغذیه مناسب در پرورش طیور

یکی از مهمترین نکاتی که می‌تواند موجب جلوگیری از تخم خواری پرندگان شود،  استفاده از تغذیه مناسب است. توجه داشته باشید در تغذیه طیور خود از مواد غذایی استفاده کنید که پروتئین و مواد معدنی بالایی دارند. برخی از کسب و کارها با تهیه مواد بی کیفیت در سر خود  به فکر سود بیشتری هستند اما با عواملی مانند چسبندگی روده، تخم خواری و کیفیت پایین محصول برخورد خواهند کرد.

تخم خواری طیور 1
تخم خواری طیور 1

بیشتر بخوانید: بیماری مارک در طیور + [ تاریخچه، علائم، درمان و پیشگیری ]

کم کردن نور سالن

یکی دیگر از کارهایی که می‌تواند موجب جلوگیری از تخم خواری طیور شود کم کردن نور محیط زندگی است. اگر پرندگان نتواند تخم خود را ببیند قطعاً نمی‌توانند به آنها ضربات متعددی وارد نمایند.

استفاده از عینکهای بدون پین

توصیه آخر ما به شما استفاده از عینکهای بدون پین است. این عینک ها معمولا مانند چشم بند عمل می کند.  با استفاده از آنها نه تنها می‌توانید باعث جلوگیری از تخم خواری طیور شوید، بلکه به راحتی هرچه تمام تر می توانید از کانیبالیسم در پرندگان نیز جلوگیری کنید.

جلوگیری از تخم خواری پرندگان
جلوگیری از تخم خواری پرندگان

بیشتر بخوانید: کرچ شدن مرغ و راه های رفع آن + [ علائم و نحوه کرچ کردن ]

شما برای ما از روش های جلوگیری از تخم خواری طیور بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با روش های جلوگیری از تخم خواری طیور آشنا کردیم. به یاد داشته باشید این روشها می تواند به شما برای داشتن سود بیشتر در کسب و کار پرورش طیور یاری کند. توصیه می کنیم مرغ های خود را گرسنه نگه ندارید و توصیه های گفته شده را جدی بگیرید و به آنها عمل کنید.

چنانچه شما نیز از روش خاص و منحصر به فردی استفاده می نمایید، در صورت صلاحدید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. نظرات شما می تواند به مخاطب پرآور صنعت کمک کند تا  بهترین عملکرد را در پرورش طیور داشته باشند. همچنین می‌توانید از این طریق سوالات ذهنی خود را از ما بپرسید تا پشتیبانان سایت پرآور صنعت در اسرع وقت به آنها جواب دهند. امیدواریم از این مطلب به سایت پرآور صنعت به بهترین شکل استفاده کنید و مورد رضایت شما قرار گرفته باشد.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *