تولید تخم نطفه دار مرغ – کسب و کاری پر سود و زود بازده

تولید تخم نطفه دار مرغ

تولید تخم نطفه دار مرغ یکی از روشهایی است که شما می توانید با استفاده از آن در پرورش مرغ به درآمدزایی مناسبی برسید. شما می‌توانید با استفاده از گله های مختلف تولید تخم نطفه دار مرغ را انجام دهید. اما زمانی کسب و کار شما به بهترین کیفیت خواهد رسید که بتوانید این کار را توسط گله های جوان و سالم با شرایط محیطی و غذایی ایده آل انجام دهید.

در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم شما را به طور کامل با تولید تخم نطفه دار مرغ آشنا کنیم. با استفاده از نکاتی که ما در این مطلب بیان خواهیم کرد به خوبی متوجه خواهید شد که این کار، کسب و کاری پر سود و زود بازده برای شما خواهد بود. جهت اطلاعات بیشتر توصیه میکنیم تا انتهای مطلب با ما همراه باشید. شما برای مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارید.

نحوه تولید تخم مرغ نطفه دار

تولید تخم مرغ نطفه دار زمانی انجام می شود که جفت گیری بین مرغ و خروس انجام شود. درست بعد از یک هفته جفت گیری بین مرغ و خروس اسپرم مورد نظر از  کلواک به اویداکت انتقال می یابد. بعد از گذشت ۷ روز شما می توانید تخم نطفه دار مورد نظر را در اختیار داشته باشید. توجه داشته باشید بعد از هر جفت گیری بین مرغ و خروس شما می توانید بعد از ۷ الی ۱۴ روز تخم نطفه دار مرغ تولید کنید. تولید تخم مرغ نطفه دار فرایند پیچیده نداشته و در بازه زمانی کمی به آسانی که گفته شد انجام خواهد شد. اما برای همین کار ساده نیز شما مستلزم این هستید تا نکات مهمی را برای بالا رفتن راندمان کاری رعایت کنید.

تولید تخم نطفه دار مرغ
تولید تخم نطفه دار مرغ

یک گله چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا تخم نطفه دار مرغ باکیفیت تولید شود؟

برای اینکه بتوانید تخم نطفه دار مرغ را به بهترین شکل و با بالاترین کیفیت تولید نمایید باید نکات مختلفی را در نظر بگیرید.  از جمله این نکات می توان به انتخاب پرنده جوان، سلامتی گله، رعایت نسبت نر به ماده، توجه به وزن پرنده ها  و توجه به تغذیه مرغ اشاره کرد. هر کدام از این موارد به طور کامل مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

انتخاب پرنده های جوان تر در هنگام انتخاب گله

یکی از مهمترین اصول در تولید تخم نطفه دار مرغ با کیفیت انتخاب پرنده های جوان تر در هنگام انتخاب گله است. هرچه مرغ ها مسن تر باشند کارایی کمتری را از خود نشان خواهند داد.  تخم های نطفه دار که توسط گله های پیر تولید می شود احتمال اینکه به جوجه تبدیل نشوند بسیار بالاست.  سن بالای مرغ ها و پیر بودن آنها راندمان کاری شما را به طور چشمگیری کاهش خواهد داد. از طرفی توجه کنید بیش از اندازه جوان بودن گله نیز در ابتدای کار شما را دچار دردسر هایی چون پوچ بودن تخم ها و نطفه های ضعیف خواهد انداخت. بهترین سن برای تولید تخم نطفه دار مرغ با کیفیت بین شش ماهگی تا سه سالگی می باشد.

نسبت مرغ و خروس را رعایت کنید

از دیگر عواملی که می‌تواند در تولید تخم نطفه دار مرغ بسیار حائز اهمیت باشد نسبت مرغ و خروس است. نسبت پرنده نر به ماده باید به خوبی رعایت شود تا راندمان کاری مناسبی را تجربه کنید. شما باید به جای هر هفت مرغ یک خروس برای تولید تخم مرغ نطفه دار در نظر بگیرید. هر چقدر میزان نسبت مرغ و خروس را به بهترین شکل رعایت کنید تخم نطفه دار تولید شده کیفیت بالاتری خواهد داشت.

سلامت مرغ

عامل دیگری که می تواند به طور مستقیم بر تولید تخم نطفه دار مرغ تاثیر گذار باشد، سلامتی گله است. به هیچ عنوان یک گله بیمار نمی تواند به شما راندمان کاری بالایی عرضه کند. نه تنها شما گله بیمار به سوددهی نخواهید رسید بلکه روز به روز آمار تلفات شما بیشتر از گذشته خواهد شد.

تولید تخم نطفه دار مرغ
تولید تخم نطفه دار مرغ

از مرغ هایی با ویژگی های زیر به هیچ عنوان استفاده نکنید

  1. چشمان خواب آلود
  2. ریش غیر طبیعی
  3. تاج غیر طبیعی
  4. پاهای لنگان
  5. پاهای با آسیب دیدگی کم یا زیاد
  6. پرهای نامرتب
  7. پرهای ریخته شده

از خروس هایی با ویژگی های زیر به هیچ عنوان استفاده نکنید

  1. خروس های دارای مشکل مادرزادی و ژنتیکی
  2. خروس های بیمار
  3. خروس های بی حال
  4. بدن ناقص
  5. بدن با طالقت پایین
  6. خروس با دستگاه تولید مثل مشکل دار
  7. خروس هایی با ساق پای کوتاه

وزن مرغ

آخرین عاملی که می‌تواند تولید تخم نطفه دار مرغ را تحت تاثیر قرار دهد وزن مرغ است. چاقی بیش از اندازه در مرغ ها در باور شدن تخم مرغ پذیر بسیار زیادی خواهد داشت. همچنین چاقی می تواند کیفیت جفت گیری را به طور چشمگیری کاهش دهد. در هنگام خرید گله مناسب برای تولید تخم نطفه دار مرغ باید به چاق بودن آن نیز توجه داشته باشید. چاقی خروس ها و مرغ ها به طور مستقیم بر کسب و کار شما تاثیر گذار خواهد بود.

نکات مهم در هنگام پرورش گله مولد برای تولید تخم نطفه دار مرغ

در قسمت بالا به شما گفتیم چگونه گله ها را انتخاب کنید که بالاترین بازدهی را برای شما در بر داشته باشد. اما انتخاب گله  بدون در نظر گرفتن نکات کلیدی در هنگام پرورش نمی تواند برای شما کسب و کار موفقی را رقم بزند. چنانچه دوست دارید تخم نطفه داره قوی و باکیفیت تولید کنید باید نکات زیر را به طور کامل رعایت نمایید.

فضای بهداشتی

از مهمترین نکات در هنگام تولید تخم نطفه دار مرغ که باید آن را رعایت کنید ایجاد فضای بهداشتی است. هرچقدر فضایی که در آن مرغ را پرورش می دهید بهداشتی تر باشد، بیماری کمتری محصولات شما را تهدید خواهد کرد. شما می توانید فضای محیط پرورش مانند قفس، دانخوری و دانخوری را به صورت دوره‌ای ضدعفونی نمایید.

استفاده از محل مناسب برای پرورش

یکی از مهمترین نکاتی که در تولید تخم نطفه دار مرغ با کیفیت باید آن را رعایت کنید انتخاب محل و محیط مناسب برای پرورش مرغ است. اگر دوست دارید راندمان کاری بالا و درآمد بی نظیر را تجربه کنید به شما توصیه می کنیم قفس مرغ را برای پرورش مرغ ها و تولید تخم مرغ نطفه دار را انتخاب نمایید. قفس مرغ شرایطی را برای مرغ و خروس ها به وجود می آورد که بتوانند به بهترین شکل شرایط ایده‌آل زندگی خود را تجربه کنند. همچنین قفس مرغ شرایط بهداشتی تری نسبت به سایر حالات برای تولید تخم مرغ نطفه دار به وجود می آورد.

قفس 2 طبقه مرغ
قفس 2 طبقه مرغ

واکسیناسیون

اگر می‌خواهید بیماریها کسب و کار شما را تهدید نکند باید واکسیناسیون مرغ ها را به موقع انجام دهید. توصیه ما این است این کار را طبق نظر دامپزشک انجام دهید تا در هنگام پرورش مشکلی  رخ ندهد.

دور کردن استرس

نبود استرس می تواند راندمان کاری شما را به طور چشمگیری افزایش دهد. وجود استرس باعث تنش سرمایی و استرس دمایی در مرغها شده و میل به جفتگیری و تخمگذاری را به شدت کاهش می دهد. برای کاهش استرس شما می توانید محل پرورش مرغ و یا تولید تخم مرغ را به دور از بزرگراه ها، فرودگاه ها و کارخانجات قرار دهید. قفس مرغ در این مواقع می تواند از بروز استرس جلوگیری نماید.

شما برای ما از تولید تخم نطفه دار مرغ بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت سعی کردیم شما را با تولید تخم نطفه دار مرغ و نکاتی که می تواند این کسب و کار را به طور ویژگی های تحت تاثیر قرار دهد آشنا کردیم. شما زمانی می توانید تولید تخم نطفه دار مرغ را جزو کسب و کارهای پر بازده و سوده در نظر بگیرید که بتوانید تمامی موارد فوق را به خوبی رعایت کنید. در غیر این صورت این کسب و کار برای شما جز ضرر چیزی به همراه نخواهد داشت. چنانچه شما تجربیات متفاوتی در این زمینه دارید می توانید از طریق قسمت نظرات و تجربیات خود را در اختیار سایر مخاطبین ساعت قرار دهیم. همچنین از این طریق می توانید سوالات خود در این باره را با پشتیبان آن مطرح نمایید تا در اسرع وقت به سوالات شما پاسخ دهند.

سوالات متداول

یک گله چه ویژگی هایی باید داشته باشد تا تخم نطفه دار مرغ باکیفیت تولید شود؟

پرنده های جوان تر نسبت مرغ و خروس سلامت مرغ وزن مرغ

نکات مهم در هنگام پرورش گله مولد برای تولید تخم نطفه دار مرغ را نام ببرید؟

استفاده از محل مناسب برای پرورش فضای بهداشتی واکسیناسیون دور کردن استرس

بهترین فضا برای تولید تخم نطفه دار مرغ کدام است؟

قفس مرغ بهترین فضا برای تولید تخم نطفه دار مرغ است.

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *