تهیه بلدرچین برای بیمار + [ عصاره و سوپ بلدرچین ]

تهیه بلدرچین برای بیمار

یکی از مواد غذایی که می تواند بدن را در مقابل بیماری ها به خصوص کرونا مقاوم کند، گوشت بلدرچین است. کسانی که بیماری های عفونی، ریوی و کرونا مبتلا می شوند می توانند با استفاده از گوشت بلدرچین مقاومت بدن خود را بالا ببرند. شما هم اگر دچار بیماری های مختلف بخصوص کرونا شده اید بهترین گزینه گوشت بلدرچین برای شماست. ما در این مطلب از سایت پرآور صنعت به شما طرز تهیه بلدرچین برای بیمار را به طور کامل خواهیم گفت. با این طرز تهیه بلدرچین برای بیمار به راحتی هرچه تمام تر می توانید غذا های بی نظیر را در هنگام بیماری با گوشت بلدرچین بپزید تا هر چه سریعتر سلامتی خود را به دست آورید. برای اطلاعات بیشتر در این مطلب پرآور صنعت را همراهی کنید. مطالعه این مطلب به ۶ زمان نیاز دارد.

 عصاره بلدرچین

یکی از بهترین غذاهایی که میتوان با بلدرچین برای بیمار درست کرد عصاره آن است. عصاره بلدرچین برای بیمار بسیار مفید بوده و موجب می شود تا بیمار هر چه سریعتر بافت بدن خود را ترمیم نماید. عصاره بلدرچین تمامی خاصیت های گوشت بلدرچین را در خود خواهد داشت.

مواد لازم برای طرز تهیه عصاره بلدرچین

بلدرچین ۵ عدد

  1. کرفس یک عدد
  2. هویج ۲ عدد
  3. پیاز یک عدد بزرگ
  4. تخم گشنیز ۵ عدد در صورت نیاز می توانید بیشتر استفاده کنید
  5.  نمک و فلفل به مقدار لازم آبلیمو به مقدار لازم.
مواد لازم برای طرز تهیه عصاره بلدرچین
مواد لازم برای طرز تهیه عصاره بلدرچین

بیشتر بخوانید: غذا با بلدرچین

طرز تهیه عصاره بلدرچین برای بیمار

برای طرز تهیه عصاره بلدرچین ابتدا بلدرچین هایی که تهیه کرده‌اید را به خوبی بشویید. در کنار بلدرچین ها می توانید هویج و کرفس را شستشو دهید تا کامل تمیز شود. بعد از شستشو دادن بلدرچین ها و پاک کردن گوشت از اضافات، آن را داخل چرخ گوشت قرار دهید تا به خوبی خورد و چرخ شود. بعد از چرخ کردن گوشت بلدرچین حال نوبت هویج پیاز کرفس است. آنها را چرخ کنید. در هنگام چرخ کردن توجه داشته باشید بلدرچین ها دارای استخوان های کوچکی هستند حتماً باید آنها را با استخوان چرخ نمایید. بعد از چرخ کردن تمامی مواد مورد نظر را درون قابلمه بریزید و به مواد آب اضافه کنید. قابلمه را روی گاز گذاشته و با شعله کم اجازه دهید تا مواد به خوبی بپزد. بعد از گذشت ۲۰ دقیقه نمک و فلفل و آبلیمو را به مقدار لازم به آن اضافه کنید.

 توجه داشته باشید که مواد باید به خوبی بپزد تا شما بتوانید عصاره بی‌نظیری را داشته باشید. در هنگام پخت این مواد هیچگاه عجله نکنید. بعد از درآمیخته شدن نمک، آب لیمو و فلفل با گوشت بلدرچین نوبت تخم گشنیز است. تخم گشنیز را بعد از تغییر رنگ آب می‌توانید به غذا اضافه کنید. بعد از این که رنگ آب به صورت کامل تغییر کرد و مواد به خوبی له شد می‌توانید گاز را خاموش کنید. توجه کنید بلافاصله بعد از خاموش کردن گاز نمی توانید از این عصاره استفاده کنید. بلکه باید مواد درون قابلمه را از صافی رد کنید و آب مورد نظر را در شیشه بریزید. بعد از چند دقیقه صبر کردن می‌توانید عصاره مورد نظر را میل کنید.

 برای اینکه بتوانید عصاره گوشت بلدرچین بیشتر استفاده کنید آن را در درون شیشه قرار دهید و برای نگهداری از یخچال استفاده نمایید. توجه داشته باشید عصاره بلدرچین یک غذای بی نظیر برای بیماران کرونایی است و از آن می توانید در سایر غذاها مانند  طرز تهیه خورشت بلدرچین نیز استفاده کرد. این نسخه از طرز تهیه بلدرچین برای بیمار می‌تواند تاثیر بسزایی در بهبود شرایط حال بیماران عفونی، ریوی و کرونایی داشته باشد.

طرز تهیه عصاره بلدرچین برای بیمار
طرز تهیه عصاره بلدرچین برای بیمار

بیشتر بخوانید: طرز پخت بلدرچین + [ طرز تهیه بلدرچین ]

طرز تهیه سوپ بلدرچین برای بیمار

در مطلب طرز تهیه بلدرچین برای بیمار شما را با سوپ بلدرچین نیز آشنا خواهیم کرد. سوپ بلدرچین یکی از غذاهایی است که می تواند شما را در برابر بیماریها مقاوم کند. در سوپ بلدرچین شما می توانید از موادی چون فسفر، آهن، روی و انواع ویتامین ها بهره ببرید. برای اینکه بتوانید این سوپ خوشمزه را درست کنید در ادامه مطلب با ما همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ بلدرچین

  1. بلدرچین ۲ عدد
  2. هویج ۲ عدد
  3. سیب زمینی ۱ عدد
  4.  پیاز ۱ عدد بزرگ
  5. کرفس ۱ عدد
  6. سبزی به مقدار لازم
  7. نمک فلفل زردچوبه به مقدار لازم
مواد لازم برای طرز تهیه سوپ بلدرچین
مواد لازم برای طرز تهیه سوپ بلدرچین

بیشتر بخوانید: طرز تهیه بلدرچین رستورانی

طرز تهیه سوپ بلدرچین

در ابتدا باید داخل بلدرچین هایی که آنها را تهیه کردید را به خوبی خالی کنید و درون آنها را بشویید. بعد از شستشو و پاک سازی بلدرچین، پیازها را به صورت نگینی در داخل قابلمه خرد کنید و با استفاده از کمی روغن آنها را تفت دهید. بعد از تغییر رنگ پیاز ها به رنگ طلایی بلدرچین ها را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا به خوبی با پیاز ادغام شود و تفت بخورد.

 در مرحله بعد ادویه را اضافه نمایید. نمک، زردچوبه و فلفل می تواند بهترین گزینه برای طعم دار کردن سوپ شما باشد. با اضافه کردن این موارد داخل ظرف آب بریزید اجازه دهید آب به صورت کامل به جوش بیاید و بعد از جوش آمدن شعله را کم کنید و اجازه دهید مواد به خوبی بپزد. توجه داشته باشید برای داشتن یک سوپ بی نظیر باید در هنگام پخت بر روی قابلمه را هر ۵ دقیقه یک بار نگاه کنید و کف های روی آب بلدرچین را بگیرید تا زمانی که بلدرچین به خوبی نیم پز شود.

 بعد از نیم پز شدن بلدرچین حال نوبت هویج و کرفس است. هویج و کرفس را نیز به صورت نگینی خرد کرده و به بلدرچین اضافه نمایید. بعد از پخت بلدرچین ها برای جداسازی استخوانها از گوشت آن را از داخل ظرف خارج کنید. در هنگامی که بلدرچین ها را خارج میکنید سیب زمینی و سبزی تازه خرد شده را به آن اضافه نمایید. بعد از جداسازی گوشت و استخوان بلدرچین آن را دوباره داخل ظرف برگردانید و اجازه دهید چند دقیقه تا سبزی خرد شده با مواد مورد نظر به خوبی ادغام شود. حال شما میتوانید به راحتی هرچه تمام تر یک سوپ بی نظیر بلدرچین داشته باشید و آن را میل کنید تا هر چه سریعتر بیماری شما رفع گردد.

ما در این مطلب رب گوجه فرنگی را از سوپ بلدرچین حذف کردیم. چنانچه دوست داشته باشید می توانید مقداری رب گوجه فرنگی به آن اضافه کنید. توجه داشته باشید میزان استفاده از مواد اختیاری است به طور مثال شما می‌توانید سبزی کمتر یا بیشتری را در سوپ بلدرچین مورد استفاده قرار دهید و یا هر کدام از مواد اولیه را حذف کنید مانند سیب زمینی.

طرز تهیه سوپ بلدرچین
طرز تهیه سوپ بلدرچین

بیشتر بخوانید: طرز پخت بلدرچین با برنج

شما برای ما از طرز تهیه بلدرچین برای بیمار بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با طرز تهیه بلدرچین برای بیمار آشنا کردیم. چنانچه شما روش دیگری را برای تهیه بلدرچین برای بیمار می دانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما به اشتراک بگذارید. نظرات شما می تواند به بیمارانی که دوست دارند سریعتر بهبود یابند کمک می کند. امیدواریم با استفاده از این مطلب سایت پرآور صنعت به خوبی از دست بیماری رهایی پیدا کنید. توجه داشته باشید بیماری کرونا یکی از بیماری‌های است که می‌تواند به سرعت شیوع پیدا کند. ماسک بزنیم و در برابر این بیماری فاصله ایمنی را رعایت کنیم. با عزم جدی این بیماری از بین خواهد رفت. همیشه پیشگیری هزینه کمتری را نسبت به درمان داشته است تا می توانید موارد بهداشتی را رعایت کنید تا در سلامت بمانید.

سوالات متداول

برای طرز تهیه عصاره بلدرچین چه موادی لازم است؟

بلدرچین، کرفس، هویج، پیاز و نمک و فلفل

نام دو غذا با طرز تهیه بلدرچین برای بیمار را بگویید؟

عصاره و سوپ بلدرچین

مواد لازم برای طرز تهیه سوپ بلدرچین برای بیمار چیست؟

بلدرچین، هویج، سیب زمینی، پیاز، کرفس و ادویه

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *