۳ تکنیک تشخیص جنسیت کبک های نر و ماده + [ کاربردی ]

روش های تشخیص جنسیت کبک نر و ماده

پرورش کبک یکی از کسب و کار هایی است که در چند سال اخیر رونق دو چندانی گرفته است. رعایت قوانین پرورش کبک باعث می شود که شما کسب و کار موفقی داشه باشید. دسته بندی و نگهداری کبک های نر و ماده یکی از نکات مهم در پرورش این پرنده است. شما باید با تشخیص جنسیت کبک نر و ماده آن ها را درست پرورش دهید. معمولا حد استاندارد نگهداری این پرندگان سه به یک یا چهار به یک است. بدین صورت که شما به ازای هر 3 پرنده ماده یا 4 پرنده ماده باید یک کبک نر نگهداری کنید.

به نظر شما چگونه می توان کبک های نر و ماده را از یکدیگر تشخیص داد؟ برای تشخیص کبک های نر و ماده چند ترفند ساده وجود دارد که در ادامه قصد داریم آن ها را به شما معرفی کنیم. با ما در این مطلب از وب سایت پرآور صنعت همراه باشید تا چند مورد از اصلی ترین تکنیک های تشخیص جنسیت کبک های نر و ماده را بشناسید.

3 تکنیک تشخیص جنسیت کبک های نر و ماده

برای تشخیص جنسیت کبک ها راه کار های بسیار گسترده ای وجود ندارد. اغلب از ظاهر این پرندگان، نر و ماده بودن آن را تشخیص می دهند. اما در این مطلب قصد داریم تا 3 مورد از اصلی ترین تکنیک هایی که می توان به کمک آن جنسیت کبک ها را تشخیص داد به شما معرفی کنیم.

تشخیص جنسیت کبک نر و ماده
تشخیص جنسیت کبک نر و ماده

بیشتر بخوانید: ویتامین های مورد نیاز کبک

تشخیص از راه سر

توجه به سر این پرندگان می تواند یکی از ساده ترین تکنیک های تشخیص جنسیت کبک ها باشد.برای اینکه نر و ماده بودن کبک ها را تشخیص دهید باید فرق این دو را به یاد داشته باشید. سر کبک های ماده به صورت بیضی شکل است. اما سر کبک های نر حالتی بلند تر و بزرگتر دارد. فقط کافیست این تفاوت را بلد باشید تا به سادگی نر و ماده بودن کبک ها را تشخیص دهید. هنگام جدا کردن و دسته بندی کبک ها می توانید با کمک این تکنیک به راحتی آن ها را دسته بندی کنید.

تشخیص از طریق جثه

ابعاد و اندازه پرنده نیز می تواند یکی از راه های کمک کننده برای تشخیص جنسیت کبک های نر و ماده باشد. شما می توانید با دقت اندازه کبک ها را مشاهده کنید و نر و ماده بودن آن ها را تشخیص دهید. کبک های نر از نظر جثه از کبک های ماده بزرگتر هستند. معمولا اکثر کبک های نر وزنی حدود 600 تا 700 گرم دارند. اما کبک های ماده معمولا نهایت وزنشان به 500 گرم بیشتر نمی رسد.

همین تفاوت در وزن و اندازه می تواند یکی از راه های تشخیص جنسیت کبک نر و ماده باشد. اما این روش بسیار قابل اعتماد نیست. بهتر است برای مطمئن شدن بهتر است تمامی شرایط نر و ماده بودن را در نظر بگیرید تا از تقسیم درست آن ها مطمئن شوید.

تشخیص جنسیت کبک نر
تشخیص جنسیت کبک نر

بیشتر بخوانید: مهمترین نکاتی که در هنگام جوجه کشی کبک باید به آن توجه کنید

تشخیص از طریق نوع راه رفتن

اما یکی دیگر از ترفند هایی که به کمک آن ها می توانید جنسیت کبک ها را تشخیص دهید. طریقه راه رفتن آن ها است. کبک های نر نسبت به کبک های ماده در حرکت نیز رفتار خاصی از خود بروز می دهند. پاهای کبک های نر نسبت به نوع ماده خود کمی بلند تر است. پاهای کبک های نر از پولک های بیشتری تشکیل شده است که سبب تفاوت در راه رفتن آنها شده.

البته اگر می خواهید از نر و ماده بودن کبک ها نیز مطمئن شوید، بهتر از سرعت راه رفتن آن ها را نیز زیر نظر بگیرید. کبک ها نر نسبت به کبک های ماده با سرعت بیشتری راه می روند. هر گاه در حرکت پرنده ای راه مشاهده کردید که آهسته تر از دیگری حرکت می کند می توانید تشخیص دهید که آن نر است.

تشخیص جنسیت کبک ماده
تشخیص جنسیت کبک ماده

بیشتر بخوانید: بیماری های رایج در کبک ها + راه های مقابله با هر بیماری به صورت تخصصی

شما برای ما از راه های تشخیص جنسیت کبک نر و ماده بنویسید

در این مطلب از وب سایت پرآور صنعت سعی کردیم تا در مورد یکی از موضوعات بسیار مهم در پرورش کبک که تاثیر بسیار زیادی در بالا و پایین شدن میزان سود شما دارد صحبت کنیم. شما با اشنایی با این 3 تکنیک تشخیص جنسیت کبک نر و ماده می توانید به راحتی آن ها را از یکدیگر تشخیص دهید.

شما می توانید دیگر تکنیک های تشخیص جنسیت کبک های نر و ماده را برای ما بنویسید. همچنین شما می توانید در انتهای این مطلب و در بخش نظرات، تمامی دیدگاه ها و سوالات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

 

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *