تشخیص بلدرچین تخمگذار

تشخیص بلدرچین تخمگذار

پرورش بلدرچین یکی از کسب و کارهای پرسود در نقاط مختلف جهان به شمار می رود. گوشت و تخم بلدرچین به دلیل مزایای بسیار زیادی که دارد، توانسته جایگاه ویژه ‌ای را در بین مردمان جهان داشته باشد. به همین منظور افراد زیادی رو به پرورش بلدرچین می آورند. بلدرچین نژاد های مختلفی دارد هر کدام از این نژادها با توجه به نوع سیستم بدن و ژنتیک شان تخمگذاری و وزن گیری متفاوتی دارند. برای بسیاری از افرادی که دوست دارند کسب و کار پرورش بلدرچین را آغاز کنند سخت است که تشخیص دهند بلدرچین گذار است یا گوشتی. در این مطلب از سایت پرآور صنعت قصد داریم به سوال چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخمگذار است یا گوشتی؟ پاسخ کامل دهیم. با مطالعه این متن به راحتی هرچه تمام تر تشخیص بلدرچین تخمگذار (Detection of laying quail) برای شما میسر خواهد بود. به نظر شما چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخمگذار است یا گوشتی ؟ جواب خود را در انتهای این مطلب برای ما کامنت کنید. مطالعه این مطلب به ۶ دقیقه زمان نیاز دارد.

نژادهای بلدرچین تخمگذار برای پرورش

معمولاً برای پرورش بلدرچین تخمگذار از دو نژاد بلدرچین ژاپنی و معمولی استفاده می نمایید. این دو نژاد نسبت به سایر نژادهای بلدرچین دارای راندمان تخمگذاری بالاتری هستند. توجه داشته باشید، بلدرچین های نژاد معمولی و ژاپنی می‌توانند در ابتدای کار به عنوان طیور گوشتی نیز استفاده شوند.

چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخمگذار است یا گوشتی
چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخمگذار است یا گوشتی

بیشتر بخوانید: جوجه بلدرچین

مشخصات بلدرچین گوشتی

با اطلاع از مشخصات بلدرچین گوشتی می‌توانید تشخیص بلدرچین تخمگذار از گوشتی را به بهترین شکل انجام دهید. برای تشخیص بلدرچین تخمگذار مستلزم این هستید که ویژگی های بلدرچین گوشتی و بلدرچین تخمگذار را به خوبی بدانید و با استفاده از این ویژگی ها، راه های تشخیص را برای خود میسر کنید. ویژگیهای بلدرچین گوشتی به شرح زیر می باشد:

  1.  خوردن غذای کمتر
  2. خواب بیشتر در شبانه روز
  3.  فعالیت کمتر
  4.  رفت آمد دیرتر از لانه به بیرون
  5. پرریزی در تابستان
  6. تخم گذاری پایین
  7. تخم گذاری نامنظم

 ویژگی‌های بارز بلدرچین گوشتی را ذکر کردیم. هرگاه خواستید تشخیص بلدرچین تخمگذار یا گوشتی را انجام دهید به این موارد توجه کنید هرگاه این موارد را در بلدرچین ها دیدید، بدانید بلدرچین شما از نوع گوشتی است.

روش های تشخیص بلدرچین تخمگذار و از گوشتی

در ادامه به خصوصیات ظاهری بلدرچین های تخم‌گذار خواهیم پرداخت تا بدانید خصوصیات ظاهری بلدرچین تخمگذار نسبت به بلدرچین گوشتی چه تفاوتهایی دارد.

روش های تشخیص بلدرچین تخمگذار از گوشتی
روش های تشخیص بلدرچین تخمگذار از گوشتی

بیشتر بخوانید: سیر تا پیاز پرورش بلدرچین

چشم

بلدرچین های تخم گذار نسبت به گوشتی چشم های درشت تر و براق تری دارند

 پاها

پاهای بلدرچین تخمگذار قوی‌تر و بدون برآمدگی است

ناخن

ناخنهای بلدرچین تخمگذار بدون ضایعه و سالم می باشند

مقعد

مقعد بلدرچین های تخمگذار نسبت به بلدرچین های گوشتی پهن تر، گشادتر و سفیدتر است

استخوان لگن

یکی از مهم ترین عواملی که می توان با آن تشخیص بلدرچین تخمگذار را انجام داد، استفاده از فاصله بین دو استخوان لگن است. فاصله بین دو استخوان لگن بلدرچین های تخم گذار از یک انگشت بیشتر و همچنین فاصله بین دو استخوان سینه و لگن به اندازه دو انگشت می باشد.

پرها

پرهای بلدرچین تخمگذار با توجه به جثه آنها تغییر می کند. هر چقدر پرنده های تخمگذار جثه بزرگتری داشته باشند، پرهای آنها نیز بزرگتر خواهد بود. یکی از مهمترین راههای تشخیص بلدرچین تخمگذار رنگ بال ها پرنده ها است. با توجه به تغییر رنگ در پرهای بلدرچین می‌توانید سالم و یا مریض بودن این پرنده را متوجه شوید.

پوست

پوست بلدرچین تخمگذار معمولاً سفت تر و ظریف‌تر نسبت به بلدرچین های گوشتی است. پر و پوست بلدرچین نقش محافظت از آنها در برابر عوامل خارجی را دارند.

مقایسه بلدرچین تخمگذار و گوشتی

بلدرچین ها معمولاً در سن ۳۷ تا ۴۲ روزگی به بلوغ خواهند رسید. بلدرچین های تخمگذار نسبت به بلدرچین های گوشتی دیرتر به بلوغ می رسند. تعداد تخم های تولیدی توسط بلدرچین هایی که بلوغ زودرس دارند کمتر و کوچکتر می باشد. برای اینکه  بلدرچین تخمگذار به بهترین شکل تخم گذاری خود را انجام دهد، باید بلوغ و آن را به تاخیر بیندازید. معمولاً بلوغ در بلدرچین تخمگذار ۴۵ تا ۵۰ روز است. در این دوره بلدرچین تخمگذار ۱۵۰ تا ۱۶۵ عدد تخم از خود به جای می گذارد.

شما برای ما از راه های تشخیص بلدرچین تخمگذار بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت به شما گفتیم که چگونه می توانید تشخیص بلدرچین تخمگذار از بلدرچین گوشتی را انجام دهید. چنانچه شما روش دیگری را می دانید آن را از طریق قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. همچنین به مقایسه بلدرچین گوشتی و تخمگذار در این مطلب پرداختیم تا به طور کامل با این پرنده آشنا شوید چنانچه سوالی در این باره داریم می‌توانید از طریق  قسمت نظرات با ما در میان بگذارید. به نظر شما چگونه تشخیص دهیم بلدرچین تخمگذار است یا گوشتی؟

سوالات متداول

کدام نژادهای بلدرچین دارای راندمان تخمگذاری بالاتری هستند؟

ژاپنی و معمولی

مشخصات بلدرچین گوشتی چیست؟

خوردن غذای کمتر ، خواب بیشتر در شبانه و روز، فعالیت کمتر، رفت آمد، دیرتر از لانه به بیرون، پرریزی در تابستان، تخم گذاری پایین و تخم گذاری نامنظم

روش های تشخیص بلدرچین تخمگذار و از گوشتی چیست؟

چشم، پاها، ناخن، مقعد، استخوان لگن، پرها و پوست

طاعتی
ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *