انواع نژاد کبوتر در ایران + عکس

انواع نژاد کبوتر در ایران

انواع نژاد کبوتر در ایران موضوعی است که در این مطلب از سایت پرآور صنعت به بررسی آن خواهیم پرداخت. چنانچه دوست دارید با انواع نژاد کبوتر در ایران آشنا شوید توصیه می کنیم تا انتهای مطلب با سایت ما همراه باشید. ما در این مطلب به طور کامل تمامی نژادهای کبوتر که در ایران زندگی می کنند را مورد بررسی قرار خواهیم داد. مطالعه این مطلب به ۴ دقیقه زمان نیاز دارد.

انواع نژاد کبوتر در ایران، اردبیل

اردبیل یکی از شهرهایی که از نژاد مختلف کبوتر برخوردار است . می‌توانید در این شهر کبوترهای چون کبوتر چیل، دم‌دار، کبوتر فیلی، قرمزی و ساری، کبوتر سفید، کبوتر پر قرمزی و کبوتر پری ساری را مشاهده کنید. در ادامه هر یک از انواع نژاد کبوتر در ایران و شهر اردبیل که به آنها اشاره کرده ایم را مورد بررسی قرار خواهیم داد.

کبوتر چیل

اگر در پی کبوتری خوش استیل و خوش رنگ هستید می توانید به سراغ کبوتر چیل با پر و دم های سبز رنگ، کله و گردن سفید و سبز و کاکلی بسیار پر پشت چشم هر بیننده‌ای را به خود خیره می کند. هرگاه دیدید کبوتری خوش استایل است و سفید و سبز رنگ است بدانید از نوع چه چیزی میباشد.

کبوتر دم دار

از خصوصیات ظاهری کبوتر دم دار می توان به پرهای کوتاه ۲ سانتی متری، دمی به رنگ مشکی سفید و قرمز، بدنی کاملاً سفید و کاکل کامل از دیگر ویژگی ها و خصوصیات کبوتر دم دار به شمار می رود.

انواع نژاد کبوتر در ایران
انواع نژاد کبوتر در ایران

حتما بخوانید: پرورش کبوتر از ۰ تا ۱۰۰ + [ شناخت کامل کبوتر ]

کبوتر فیلی قرمزی و ساری

تمام نقاط بدن آن به رنگ قرمز می باشد. البته به این نکته توجه کنید که در برخی از اوقات شما میتوانید رنگ زرد را نیز در پرهای کبوتر فیلی قرمزی و ساری مشاهده کنید. از دیگر ویژگی های کبوتر فیلی قرمزی و ساری  می توان به کاکل کامل اشاره کرد.

کبوتر سفید

کبوتر سفید نیز مانند کبوتر فیلی قرمزی و ساده از نامش پیداست که تمامی پرهای آن  به یک رنگ است. کبوتر سفید بدنی کاملاً سفید رنگ داشته و شما می توانید آنها را با پاهای کوتاه و گونه های مختلف در طبیعت و بازارهای مختلف مشاهده کنید.

کبوتر پری قرمزی

در این قسمت از مطلب انواع نژاد کبوتر در ایران شما را با بهترین و زیباترین نژاد کبوتر در استان اردبیل آشنا خواهیم کرد.کبوتر پری قرمزی جز نژادهایی است که می تواند شما را متحیر کند و ترغیب به نگهداری نماید. از خصوصیات ظاهری این نژاد از انواع نژاد کبوتر در ایران می توان به بدن و دمی کاملا قرمز اشاره کرد. ریش این کبوتر قرمز مایل به قهوه ای بوده و زیبایی آن را چندین برابر می کند. زیبایی این نژاد از انواع نژاد کبوتر در ایران بخاطر رنگ قرمز آن نیست بلکه بخاطر  موهای مخملی، کاکل کامل پاهای پر از پر 5 سانتی متری است.

کبوتر پری ساری

کبوتر پری ساری برخلاف نژاد بالا که آن را مورد بررسی قرار دادیم به رنگ زرد است. در برخی از مواقع می توانید در رنگ زرد خال هایی به رنگ قهوه ای و یا سفید مشاهده کنید.

کبوتر گوی باش گوی قولو روح

یکی از زشت ترین نژادهای کبوتر در انواع نژاد کبوتر در ایران کبوتر گوی باش گوی قولو روح است. این کبوتر کاکل نداشته و پاهایش پری در خود نمیبیند. از سر تا دم این پرنده به رنگ آبی می باشد. توجه داشته باشید رنگ آبی به صورت یکنواخت نیست و ممکن است به صورت مقطعی باشد. این کبوتر می تواند مسیرهای طولانی را به بهترین شکل پشت سر بگذارد و طی نماید.

انواع نژاد کبوتر در ایران، تبریز

تبریز نسبت به اردبیل و سایر شهرهای ایران که در قسمت های بعدی آن را مورد بررسی قرار خواهیم داد، نژادهای کبوتر بیشتری دارد. در ادامه تمامی نژادهایی که در این شهر زیبا و بی نظیر قرار دارند را به شما معرفی خواهیم کرد.

انواع نژاد کبوتر در ایران
انواع نژاد کبوتر در ایران

حتما بخوانید: انواع کبوتر + [ آشنایی با انواع کبوتر + عکس کبوتر ]

کبوتر ابلغ

کبوتر ابلغ را بیشتر با رنگ سفید در طبیعت مشاهده خواهید کرد. اما پشت و دم این نژاد از انواع نژاد کبوتر در ایران به رنگ های گوناگون می باشد. پاهای کشیده و سرشار از پرهای ده سانتی متری از دیگر خصوصیات ظاهری این نژاد به شمار می رود. ابلغ یکی از بی نظیرترین و با کیفیت ترین نژادهای کبوتر در تبریز به شمار می رود. علاوه بر سفید شما می توانید در رنگ هایی چون قرمز، سیاه، زرد و غیره این نوزاد را در طبیعت ببینید.

کبوتر دم دار

کبوتر دم دار نسبت به کبوتر ابلق تفاوت چندانی ندارد. بزرگترین فرق این دو نژاد رنگ بندی آنهاست. دم کبوتر دم دار همیشه رنگ متفاوتی نسبت به بدن آن دارد. شما می توانید دم این کبوتر را در رنگ هایی چون فیلی، قرمز، زرد و مشکی ببینید.

کبوتر قرمزی

کبوتر قرمزی از بدنی یکدست قرمز برخوردار است.

کبوتر زردی

کبوتر زردی بدنی کاملا زرد دارد.

کبوتر سیاه

کبوتر سیاه بدنی کاملا سیاه دارد اما چشمان این نزاد هر بیننده ای را به خود خیره می کند.

کبوتر ریحانی

رنگ آمیزی کبوتر ریحانی با سایر نژادهای کبوتر ایرانی متفاوت خواهد بود. کبوتر ریحانی جز نژادهای برتر شهر تبریز به شمار می رود. شما میتوانید پشت این نژاد از کبوتر ایرانی را در رنگ های زرد، قرمز، سرکه ای و غیره مشاهده کنید.

کبوتر گوچک

اگر در بین انواع نژاد ایرانی کبوتر در پی کبوتران بزرگ جثه و از لحاظ فیزیکی قوی هستید، کبوتر گوچک بهترین گزینه برای شماست. در اکثر مواقع این کبوتر را می توانید در رنگ های سیاه و سفید مشاهده کنید.

کبوتر لوتی

این نژاد از انواع نژاد کبوتر در ایران به رنگ کاملا سفید است. بدون کاکل بودن و پاهایی با پر کم پشت از دیگر خصوصیات ظاهری این نژاد است. این نژاد پرشی بوده و می توانید از آنها در مسابقات مختلف استفاده کنید.

کبوتر پری ساری

پرهای سفید رنگ، پاهای کشیده و پرپشت و نداشتن کاکل از ویژگی های بارز این پرنده با شمار می رود.

کبوتر قره کوینک

بدنی سیاه رنگ با پشتی سفید از ویژگی های بارز این پرنده به شمار می رود.

انواع نژاد کبوتر در ایران، همدان

در ادامه شما را با انواع نژاد کبوتر در همدان اشنا خواهیم کرد.

انواع نژاد کبوتر در ایران
انواع نژاد کبوتر در ایران

برای پرورش کبوتر از قفس کبوتر استفاده کنید

کبوتر طوقی

یکی از مشهورترین و بی نظیر ترین نژاد از انواع نژاد کبوتر در ایران کبوتر طوقی است. شما کبوتر طوقی را به رنگ کاملا سفید و حلقه های به دور گردن به رنگ های مشکی، قرمز، زرد و هفت رنگ خواهید دید. به دلیل رنگی بودن دور گردن نام این پرنده را طوقی گذاشته اند. این نوزاد نه تنها در همدان بلکه در شهرهای دیگر مانند کرمانشاه نیز دیده است.

نژادهای مشترک شهرهای همدان و کرمانشاه

شما در این دو استان می توانید نزادهایی چون کبوتر زاغ دم‌سفید، کبوتر سرخ و زرد دم‌سفید، کبوتر سینه سیاه را مشاهده کنید.

انواع نژاد کبوتر در ایران، قزوین

کبوتر سینه دم‌سیاه، کبوتر پشت‌ دار کاکلی و کبوتر طوقی سه نژاد برتر کبوتر در قزوین به شمار می روند.

انواع نژاد کبوتر در ایران، شیراز

کبوتر کاله و کبوتر طوقی دو نژاد معروف در شیراز هستند.

انواع نژاد کبوتر در ایران، اصفهان

کبوتر کله داغدار معروف ترین نژاد کبوتر در اصفهان است.

انواع نژاد کبوتر در ایران، مشهد

سفید دم‌سیاه و سفید دم قهوه‌ای، سینه دم زرد کله سیاه، کله قهوه‌ای و کله زرد از نژادهای معروف شهر مشهد هستند.

انواع نژاد کبوتر در ایران
انواع نژاد کبوتر در ایران

شما برای ما از انواع نژاد در ایران بنویسید

در این مطلب از سایت پرآور صنعت شما را با انواع نژاد کبوتر در ایران آشنا کردیم. چنانچه شما نژاد دیگری را در ایرن می شناسید از طریق قسمت نظرات نام نژاد را برای ما و سایر مخاطبین سایت پرآور صنعت کامنت کنید.

سوالات متداول

انواع نژاد کبوتر در ایران، اردبیل را نام ببرید؟

کبوتر چیل کبوتر دم دار کبوتر فیلی قرمزی و ساری کبوتر سفید وغیره

انواع نژاد کبوتر در ایران، تبریز را نام ببرید؟

کبوتر ابلغ کبوتر دم دار کبوتر قرمزی کبوتر زردی و غیره

انواع نژاد کبوتر در ایران، قزوین را نام ببرید؟

کبوتر سینه دم‌سیاه، کبوتر پشت‌ دار کاکلی و کبوتر طوقی

طاعتی
دیدگاه کاربران
۴ دیدگاه
  • فضول 17 آذر 1401 / 9:58 ب.ظ

    خیلی خوب بود کبوتر گردن لرزان دم طاوسی با چتری را نگفتی

    • مدیریت سایت 26 دی 1401 / 11:54 ق.ظ

      سلام بزودی مطلب تکمیل تر خواهد شد

  • شهریار 30 مرداد 1402 / 4:19 ب.ظ

    بنام خدا
    اینجانب کارشناس دامپروری در تخصص ژنتیک و اصلاح نژاد میباشم،در خیلی از موارد فقط نژاد هر کبوتر بر مبنای رنگ و فنوتیپ نام گذاری شده است،شاید بهتر می‌بود تا نام نژاد و تاریخچه آن مورد نحقیق قرار گیرد.

    • مدیریت سایت 30 آذر 1402 / 1:36 ب.ظ

      سلام دوست عزیز، ممنون از اطلاعات و انتقاد تخصصی شما، حتما مورد توجه قرار میگیرد
      بررسی بفرمایید سوالی داشتید با کمال میل در خدمتتون هستیم

ارسال دیدگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *